5 March 2024

Cynk na zdrowie

Cynk jest jednym z mikroelementów, który przynosi naszemu organizmowi wiele korzyści. Znany już w czasach starożytnych, prawdziwe uznanie zyskał dopiero w dwudziestym wieku. Uznaje się, że bierze on udział w wielu procesach zachodzących w ludzkim organizmie. Należy dbać o jego właściwy poziom w codziennej diecie.
Choć jest zupełnie niepozorny, odpowiada za działanie blisko dwustu enzymów w ciele człowieka. Wpływa na budowę białka, odpowiada za budowę DNA i płodność. Poprawia sprawność intelektualną, wspomaga leczenie depresji i buduje odporność organizmu. Pełni tak wiele przydatnych w organizmie funkcji, że jego niedobory mogą nieść za sobą daleko idące konsekwencje. Na niedobory cynku narażone są szczególnie osoby cierpiące na choroby alkoholowe, wegetarianie, makrobiotycy i sportowcy. Odpowiednią podaż cynku można zapewnić sobie, wprowadzając do diety małże, zarodki pszenne, migdały, fasolę, pieczeń wołową i wątrobę wieprzową. Na rynku dostępne są także suplementy diety uzupełniające w wygodny sposób poziom tego pierwiastka w ciele człowieka.

Previous post Czy batony energetyczna są zdrowe?
Next post Napoje energetyczne – czy na pewno są zdrowe